änglahoppet

I soffan händer inte mycket, iallafall inte när man har sämst tålamod för att bara ligga stilla och sova. Har sovit några timmar idag men annars så har jag sett på film och kollat online resultat från olika tävlingar. Och hur sugen blir man inte på att tävla då? Gick in på min youtube kanal och kollade lite gamla filmer. Från ponny tiden, med fille. Hittade filmen från finalen i änglahoppet vilket passar bra in i tid nu.
 
För under veckan har årets änglahopp ägt rum. Jag har ridit änglahoppet redan på b-ponny tiden och den tävlingen är alltid så välangagerad och rolig, med mycket starter!
För ungefär ett år sedan vid den här tiden hade jag gått omkull med alkis och fått en lättare hjärnskning, en vecka senare red jag änglahoppet från torsdag till söndag. Hade laddat för den där tävlingen länge, så hjärnskakningen skulle inte stoppa mig, envisheten och viljan tog över! Jag minns väldigt tydligt hur ont i huvudet jag hade och att jag fick stoppa i mig många värktabletter för att orka hela helgen. Mådde inte bra men fille levererade på topp så något bra måste jag ha gjort där uppe i sadeln också.
Vi kom på en andra placering i finalen och jäklar vad lycklig jag var, den där placeringen och den där prestationen som fille och jag gjorde då är något som jag kommer ta med mig från tiden med honom.
 
Här är film från grundomgången i finalen och två bilder från den helgen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback