tävlingsåret 2012 - bagatell

Bagatell är en sån häst som bara har imponerat, från det att vi köpte henne för cirka ett år sedan. Då hade hon tävlat en lokal tävling och gått som ridskolehäst samt fått föl. Hon ligger därför efter i utvecklingen och framförallt vad det gäller uthålligheten och styrkan, hon hade fruktansvärt dålig kondition och styrka och även fast det har blivit tusen gånger bättre under det här året så har hon en bit kvar.
 
Men sen så har hon otroligt lätt för sig i hoppningen och sånt självförtroende, hon har samma positiva inställning och hoppar lekande lätt när jag har styrt på hinder som är 90cm som de hinder som varit 140cm, hon är en liten gummiboll som jag tror stenhårt på. Hennes vilja och mod är något alldeles extra och det är också det som gör att jag tycker om henne så himla mycket, för i markarbetet är hon världens as att rida och det finns de ridpass där jag har känt för att hoppa av och ge upp.
 
Vårat tävlingsår har varit kort, endast fyra tävlingar har vi hunnit med. Men det har varit fyra lyckade, där vi kommit hem med nästan bara bra rundor och placeringar fyra av fyra tävlingar. Vi avslutade 2012 med att debutera 120cm och det gjorde hon helt klart godkänt med ett nedslag.
 
Med tanke på hur orutinerad hon är och att man fortfarande kan räkna antalet tävlingar hon gjort under sitt liv på två händer och gjort de uppgifter vi gett henne bra, så har jag förhoppningsvis ett mycket roligt tävlingsår att se fram emot nästa år!
 
Har självklart satt upp mål med nästa tävlingsår också så att man har något att jobba och sträva efter, mer om det i ett inlägg längre fram :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback