Oboy in my <3

Sitter i köket och dricker oboy, äckligt gott är det!!

Kom nyss in från stallet, kan verkligen vara där hur länge som hellst, det BÄSTA stället som finns!

Fille körde jag i pessoaselen och han gick galet bra, lite pigg och busig i början men när han fått springa av sig och sparkat lite så blev det bättre ;) När jag travar av honom brukar han bli lite segare och därför brukar jag ha ett spö liggandes där jag står och sen ta upp det när han "dör" lite så vaknar han, nu behöver jag bara böja mig mot marken så vaknar han till. Haha han är för underbar!

Alkis red jag först en runda i skogen på i alla gångarter bara för att värma upp honom lite lätt innan vi gick vidare in i paddoken för ett markarbetspass. Red mycket volter och att verkligen få med honom på småsmå volter utan att tappa galoppen. Sen så tränade jag lite över bommarna på långsidan med 20m emellan och att ha olika antal galoppsprång mellan, han har blivit KUNG på det nu ;) han är även mycket stadigare i formen när jag travar och galopperar honom i slutet av ridpasset emot vad han var förut. Han gör framsteg (y)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback