Gårdagens hoppträning @ Fille

Vi började med att värma upp i alla gånger, rida serpentiner mellan hindrena i fyrkombinationen (se bild) för att ha hästarna lösgjorda i sidorna och följsamma. Hade lite problem med det här då fille ofta "tar ut svängarna" och inte är så följsam i början utav ridpasset men efter ett tag gick det bättre.  
Efter det började vi att rida över de två cavalleti hindrena på medellinjen i bägge varven, tränade på att ha hästarna rakriktade och att rida med samma antal galoppsprång flera gånger i rad.
Fille var väldigt stark i början så jag fick göra halter emellan dem för att få honom uppmärksam på mig och då blev det skillnad!

Vi fortsatte med att hoppa in över cavalleti hinder nr 1 på en mjuk båge till räcket och sedan över cavalleti hinder nr 2 på en båge till oxern. vi red de bägge bågarna på en åttvolt och gjorde det ett par gånger. Fille gjorde detta super!
Sedan vände vi på det och hoppade räcket ifrån sväng och över till cavalletin sedan vidare till oxern och över andra cavalletin, återigen på en åttvolt. 
När hästarna hoppade mitt på hindrena och gick på samma antal galoppsprång efter räcket som efter oxern till de bägge cavalleti hindrena gick vi över till fyrkombinationen och hoppade igenom den ett par gånger mest för att träna upp hästarnas teknik.

Tillslut satte vi ihop det hela till en bana och Fille var sjuuuuuuuuukt fin! :´)
Första gången jag hoppade Fille för Fia, fick en hel del hjälp och tips. Grymt bra är hon!


Fiiiiiiiiiin bild målad av mig i paint, haha snacka om att paint gör fina bilder.. :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback