Dagens ridpass, Alcasar

Red markarbete på ridbanan. På ena långsidan hade jag en travbomserie och på andra en studs (5 hinder).

Började med att rida fram i alla gångarter helt kravlöst. Göra massor halter, tempoväxlingar och att ha honom framme för skänkeln.
Red lite över travbommarna på volt i båda varven och fortsatte sedan med att skutta över studsen kanske 5 ggr i varje varv. Vilket hästen tyckte va rätt jobbigt MEN väldigt nyttigt för honom!

Efter det bestämde jag mig för att ge mig på hans svårighet som han även hade när vi köpte honom, att han inte kan göra galoppombyten xd
Och gissa vem som klarade ALLA byten som vi gjorde?! Visst dom kanske inte är de mest perfekta men det här var första ridpasset som han inte misslyckades med ett enda. STOLT, hehe :D

Avslutade med att trava av honom i låg form och han gick gaaaalet bra!!

Dressyr häst snnnnnaaart <3





Kommentarer
Postat av: Natalie

sv: a vist e han =)

2011-06-07 @ 21:56:39
URL: http://natalienygrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback