Hoppa några skutt

Red Alkis på "morgonen". Gick myyyycket bättre idag!! Han gick skiiiit fint :) gjorde många riktigt klockrena galoppfattningar från halt, jobbade mycket tempoväxlingar osv. Duktig beeebis!!

Med Fille åkte vi till ett ridhus i närheten och hoppade lite. Han va K U N G L I G !
Red fram ordentligt, är lite extra noggran med det på honom.
Började sedan med att trava lite upphöjda bommar på volt och sedan fortatte jag med att skutta över ett räcke på volt några gånger och att hitta samma avsprångspunkt om och om igen. Gick kanoners! Sen hoppade jag volthindret som på en 8a och lite mera rakt över. Det tyckte han va så kul att det va värt att sparkaaa nåååågra gånger.. haha sooo sweeet!
Hoppade en liten oxer några gånger. gjorde den extraextra bredd så att han fick jobba med att sträcka på sig (det han har lite svårt för) behöll den så låg men ordentligt bredd istället. riktigt bra för honom! 

Avslutade att hoppa lite "högre" på en linje (räcke 3 lite framåt --> räcke) ett par gånger. Då va han fiiin :) 

Nu har jag pluggat kemi. mindre roligt.. Gav upp ganska snabbt eftersom jag fattade NOLL! Kul att man har prov på onsdag, naaaaaaaaajjs... bara att se glad ut :D 

Nu ska jag äta glass, pusshejj! 


   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback