eftermiddagen i stallet

Eftermiddagen har spenderats i stallet, mockat och fixat stallet samt ridit båda heezztarna + att Fille har fått nya skor med.

Fille red jag på ridbanan.
Lite lösgörande arbete med bommar, mycket volter, tempoväxlingar och serpentiner.
Han va galet fin, förstår inte vad som har hänt med ponnyn, han går som en dröm i markarbetet <3

Alkis red jag i skogen ca 1 timme.
Han va JÄTTE stark trots att jag gjorde 123454758490 halter och avsaktningar.
Vägrade att jobba igenom vänster sidan men va hur fin som helst i höger sidan. Störande!
Stegrade och gick ner i dikena när jag börjar kräva lite av honom.
Och i galoppen sparkade han och levde omkring..
Mysig ridtur med andra ord...
Som tur va så blev han betydligt bättre på slutet och när jag travade av honom va han faktiskt ganska fin!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback